2009. június 18., csütörtök

Raszta vagyok- Nem kellek.

Történet in medias res: Hétfőn repülök haza Londonból, bár csak tegnap érkeztem. Ma csütörtök van. Nem kissé drága lett ez a londoni kiruccanás, ha tudom, hogy ilyen gyorsan távozom, inkább haverokkal jövök ki szívni egy kis londoni koszt. Mert levegőnek azt a porhalmot nem nevezném. Na de kezdjük a mesét az elejéről. Tegnap reggel: minden tökéletesen sikerül, eltalálok mindenhova elsőre, tátom a szám, hogy milyen szép és érzem ifjú titán vagyok és meghódítom Európát és egész London két és fél hónapig csak az enyém lesz. Nórival is sikerül találkozni, a szállásra is eljutunk, stb. Aztán délután iroda. Még itt nem is tűnt fel semmi gyanús, kifizetem előre a 3 heti LAKBÉRT, szerződés minderről egyebek. Beszélgetés, jópofi...Aztán egy- két mondat: "Ha általunk találtok munkát 8 hét az 5 hét helyett a foglalás."De valahogy az álláskeresésben való segítség, a kiközvetítés az elmarad. Ekkor még fel sem tűnik. Sietünk a bankba, mert ugye számla is kell. Hatalmas város. Buszozás, metró, buszozás, koszos levegő, rengeteg gyaloglás...és újra indul a kör. A következő furcsaság a bankban: az Arcadian Gardens-es címünkre nem lehet számlát nyitni. Valami nagy gáz van vele. Hopp, még egy pont, ami nem teljesül a kiírt szolgáltatásokból. Irány még a Buckingham Palace, találtam ott egy munkaközvetítőt, hátha...Nem érünk oda időben...Közlekedés és császkálás jobbra- balra. Majd kiderül, hogy ja, kedden fizetni kell újra a szobáért. Kiakadás, nem értés és a legrosszabb: a felismerés, hogy átbasztak. Összesen 95 font a zsebemben, meló nuku. Szép kilátások. Szerződés átböngészése...kiderül, hogy van abban turpisság bőven és a furcsaság, hogy miért csak az első oldalt kellett aláírnom és, hogy az utolsó oldalon utólag odakapcsozott szövegről egy kurva szó nem esett az irodában, sem az előzetes levélben sem soha sehol. "A foglalás nem lelakható!" "A foglalót a kiköltözéskor visszaadjuk!" Aha. Kösz. Van két napom munkát találni. Oké, terv, hogy nyakamba kapom a várost és megpróbálom még utoljára. Anyu mondta, hogy próbáljam meg, ha nem, akkor menjek haza. Ég a pofám...buktunk 100.000 Ft-ot.

Ma reggel: Nóri megy dolgozni, a megbeszélt helyre, megbeszélt időre...Én tiszta idegben bújom az útvonaltervezőket, a térképet és igyekszem minél több helyet bejelölni, ahova el kell mennem és kuncsorognom kell egy nem létező álláshelyért. Reggel fél tíz. Nóri hív, hogy egyszerűen nem alkalmazták mert diák. Én, előtte pár perccel kaptam az e-mail-t az állítólagosan nagyon korrekt iránylondonos picsától, hogy nem közvetítenek ki sehova mert raszta vagyok. NA EZ KÉREM SZÉPEN A DISZKRIMINÁCIÓ. ja és utólagos megjegyzés: Nézzek körül Camden-ben. Na ne mondja...és miből?? Ha igaz lett volna a 3 heti lakbér, akkor nem lett volna probléma körülnézni akár az egész városban sem, de úgy, hogy annyira lenne pénzem, hogy a következő heti lakbért fizessem és kábé már holnap fixen munkába kéne állnom ahhoz, hogy ne legyen gond...Nos így valahogy nagyon nem oké a dolog. Oké, Camdenben esélyes, hogy kapnék melót. A kérdés, hogy mikor. Ez nem otthon, hogy van hol laknom és van mit ennem, amíg házalok az önéletrajzommal és nyüves interjúkra járok...

Átbaszás. Erre az egészre ez a legmegfelelőbb kifejezés és őszintén szólva hazatérve az lesz az első dolgom, hogy minden jogi lépést és minden fórumot megkeresek ahhoz, hogy ezt a céget kicsináljam és, hogy figyelmeztessek másokat is, hogy nehogy bedőljenek neki.

Ennyit a nyaramról...fesztivál ugyanúgy nem lesz, sőt semmi egyéb sem, amik miatt kijöttem dolgozni. Lesz valami megszokott meló talán minimál bérnél kicsit többért és anyuéknak a bebukott pénz törlesztése. Szép mese, ugye? Kár, hogy igaz.

6 megjegyzés:

Indigóharcos írta...

Nekem szemem szám eláll. Ez azért nagyon durva! Mi az hogy nem alkalmaznak mert raszta vagy?! Egyenjogúság látom nem szorult a Londoniakba...ha...szegényem...ezt nagyon...szó szoros értelmében be****tad. :(

Névtelen írta...

Lehet hogy kliséként hangzik de fel a fejjel.Ha tudok valamiben segíteni írj bátran:D

Névtelen írta...

:(

Nura Winderson írta...

Szia! A google csodájának hála találtam a blogodra. Én most gondolkozom azon, hogy berasztulok. Állitólag szép az arcom és jól fog állni, de azért valahol aggódom. Magyarországon is ilyen erős a diszkrimináció? Szeretnék 4-6-8órában lassan munkát is vállalni, de ha nem alkalmaznak sehol, azt hiszem, gondban leszek.. Szerinted van esélyem itthon munkát kapni?

Köszönöm előre is a válaszod.

varositulelo írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
varositulelo írta...

..hopp, és más is szembesült ezzel a problémával - ellentétben az átlagmagyarral, engem nem viigasztal mások beszopódása.. Londonnal hasonlóképp jártam, nekem kulcsdepozitom is volt :D -persze utolsó nap addig keresgéltem a nem létező házszámot, miig majdnem lekéstem a repcsit,, nade a raszta sztori még mindiig ugyanott tart. se külföldön, de itthon. Sopron. azt hinnéd nyugat. lófaszt. SŐT! konzervebbek, mint egy köteg orbán vezetéknevű szardínia.. na szép napot, küldök pár önéletrajzot a fertőpart tisztábbik oldalára, hátha holnap reggeltől nem csak magamnak főzhetek láttét.. :)